|
fokus: forum / Övrigt / Vilken optik sitter i C905 VS W995 och AINO
Vilken optik sitter i C905 VS W995 och AINO
gammelman
|
Vilken optik sitter i C905 VS W995 och AINO
den 19 juli 2010
Hej alla. Jag har en fråga som jag hoppas få hjälp med. C905 har bättre optik än W995 och AINO så långt vet jag. Jag vet även att det sitter samma optik i W995 och AINO. Min fråga är denna. Vet någon vilket märke typ Carl Zeiss samt modell det sitter i C905 och W995 samt AINO. Viktigt för mig att veta då jag har en livlig diskussion med mobilleverantören. Ha en bra dag
|
donnieboy
|
SV: Vilken optik sitter i C905 VS W995 och AINO
den 19 juli 2010
Vet faktiskt inte vilken optik det sitter i c905, men är 99% säker att det inte är Carl Weiss eftersom Nokia abbonerar på detta namn i ngr år o har kontrakt mer dem. Men googla det så kommer det nog upp.
Long live the king! What king? FuKING!!!! N900, 16gb SDHC och E72, 8gb SDHC!
|
Kapten
|
den 19 juli 2010
Sony har/hade licens att använda Carl-Zeiss i sina digitala kompaktkameror, men Nokia har ensamrätt för mobiltelefonkameror. Enligt den minimala informationen som finns inom SonyEricssons webplatser så går det ej att utläsa vilket fabrikat optiken har på SonyEricssons C-serie. Mest troligt något litet företag. Om man då tänker logiskt så borde det vara lagt ner mer pengar på optiken för C905 jämfört med W995 och Aino. Mer pengar = bättre optik.
Hellre missförstått geni än glasklar idiot. // Nokia N900 // Ledig från Mobilforum ett tag. //
|
gammelman
|
den 19 juli 2010
Kapten Jag kan förstå det. Jag mailade till SE i dag och frågade. Enligt supporten så har dom inte en blekaste aning. Lite väl märkligt med tanke på att dom sitter just där dom sitter. Dom är väl lite rädda kanske att man skall kräva dem på nyare och bättre(?) mobiler hela tiden. (Har min på service) Kan ju säga att det blev sista gången jag köper en SE.
|
|
Nytt inlägg i tråden
|
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
|
|
|
|
|
|
|
|
hänt: forum
Sök i våra forum
Senast i forumet
Visa fler nya inlägg »