Prenumerera   Nyhetsbrev   Annonsera   
RSS feed
Sök efter mobiltelefon
Just nu 1005 mobiler i arkivet
Medlem
Just nu är vi 13 081 medlemmar!
Logga in Bli medlem
Lexikon

Koppla mobilen till stereon (Nokia)

Siggen

Koppla mobilen till stereon (Nokia)

den 22 juli 2010
Hej! Har inte köpt någon telefon än men eftersom 2 av alternativen är nokia så vill jag gärna veta om den finns nån sladd till att koppla till stereon. Finns för Sony Ericsson i alla fall (Sony Ericsson MMC 70) Har sökt ganska mycket och hittade en men då var det som en adapter eller något sånt... Vill ha med 3.5mm eller går inte det? Annars om det finns andra alternativ så säg!
Siggen
Kapten

SV: Koppla mobilen till stereon (Nokia)

den 22 juli 2010
Så länge du har en 2,5mm eller 3,5mm utgång på din Nokia telefon så går det att koppla till stereon om även stereon har en så kallad AUX-ingång. Dessa brukar vanligtvis vara 3,5mm eller RCA-kontakter.

För att koppla in en 2,5mm hona till en 3,5mm hona behöver du först en övergång mellan 2,5mm och 3,5mm med hane-hona sedan en 3,5mm hane-hane sladd.

För att koppla in en 2,5mm hona till en RCA-kontakt behöver du först övergången (nämnd ovan) och sedan en 3,5mm hane-RCA hane.

Alla dessa sladdar finns för väldigt överkommliga priser på Clas Ohlson t.ex.
Hellre missförstått geni än glasklar idiot. // Nokia N900 // Ledig från Mobilforum ett tag. //
Siggen

den 22 juli 2010
Du förklarar det väldigt enkelt och jag måste vara en idiot eftersom jag inte hittar någon sådan sladd :S. Skulle vara trevligt om du eller någon annan kunde länka till ett exempel. Bryr mig inte så mycket om hur mycket den kostar (200 är max) bara den fungerar! Men eftersom telefonerna jag kollat på (Nokia E72 och 5530 xpmusic) har 3.5mm så behövs väl ingen adapter?
Siggen
Kapten

den 22 juli 2010
Du behöver antingen http://www.clasohlso...Extern länk om du ska koppla in i en AUX-ingång med RCA-kontakter

eller

http://www.clasohlso...Extern länk om din AUX-in är en 3,5mm hona.
Hellre missförstått geni än glasklar idiot. // Nokia N900 // Ledig från Mobilforum ett tag. //
Kapten

den 22 juli 2010
Och, nej... Du är ingen idiot. Alla är duktiga på olika saker. Vissa kan mycket om få saker medan andra kan lite om många saker.
stelex

den 22 juli 2010
http://www.kjell.com...Extern länk
3,5 mm till RCA, artnr: 39-680
Ett fynd är något du inte har användning för till ett pris som du inte kan motstå.
Nytt inlägg i tråden
Om du vill skriva ett inlägg så måste du vara medlem och inloggad. Klicka här för att gå till inloggningssidan. Du kommer åter till denna sida när du loggat in.
hänt: forum

Sök i våra forum

Senast i forumet

Peltorproblem med...

Kan N8 vara nåt??

samsung galaxy s android...

Varning för mobila appar

HTC och sony ericsson BT...

Visa fler nya inlägg »

hänt: start

Senaste nytt

Nyheter kunde inte hämtas